Стратегія розвитку

Комунального закладу "Лизогубівський ліцей Безлюдівської селищної ради"

на 2021 – 2026 роки

І. Аналіз роботи ЗЗСО

1.1. Загальне

Заклад загальної середньої освіти заснований в 1896 році. Про що свідчить архівна довідка. Будівля, що зараз існує, доволі молода – 1995 рік забудови.

Але закладу не вистачає класних кімнат – Їх тільки 8, з яких один – музичний кабінет та комп’ютерний клас, через що доводиться працювати в одну зміну з підзміною (фактично у ІІ зміни).

Відсутні актова та спортивна зали, але це не перешкоджає творчо розвивати наших учнів та посідати призові місця у районних та обласних конкурсах.

1.2. Контингент учнів

Станом на 01 липня до закладу освіти зараховано 148 учні, з яких учнів 1-4 класів – 72, 5-9 класів – 50, 10-11 класів – 26. З метою реалізації в старшій школі профільної середньої освіти в 10 та 11 класах предмети історія України та всесвітня історія вивчаються як профільні предмети.

1.3. Мова навчання

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про повну загальну середню освіту» мовою освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти є державна мова. Але, відповідно до п.5, учні 1-4 класів мають право здобувати початкову освіту в закладі російською мовою поряд з державною мовою.

1.4. Педагогічний склад

У закладі працює 22 педагогічні працівники, з них: 19 – працюючих, 3 – у соціальній відпустці по догляду за дитиною до 3-х років.

7 учителів — випускники КЗ "Лизогубівський ліцей"

Педагогічний колектив – це творчі люди, які весь час підвищують свій професійний рівень, беруть участь у різних конкурсах як із своїми вихованцями так і самі.

У закладі освіти працює 4 МО та школа молодого вчителя

1.5. Позашкільна робота

Велика увага приділяється позашкільній роботі. Так, під керівництвом вчителів, у закладі працюють 5 клубів за інтересами, працює два бюджетних гуртка «Чарівні голоси» та «Слобожанський гурт»; танцювальний гурт «Амелі» від РЦДЮТ та спортивний гурток з «Футболу» від Роганської ДЮСШ.

1.6. Матеріально-технічна база

Постійно поповнюється матеріально-технічна база закладу. Не одноразово заклад ставав учасником та переможцем проектів співфінансування «Разом у майбутнє!», під час реалізації яких було отримано 8 нових комп’ютерів та 3 БФП; встановлено сучасний спортивний майданчик з вуличними тренажерами.

А після втілення в життя проекту – «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», було проведено капітальний ремонт покрівлі школи з утепленням та заміною шиферу на металочерепицю. І це лише невеличка частина того, що зроблено у закладі за останні 5 років.

Тож, віддана праця, наполегливий труд та любов до своєї школи всіх працівників дає свої результати.

ІІ. Стратегія розвитку ЗЗСО

2.1. Розділи

До стратегії розвитку КЗ "Лизогубівський ліцей" входять наступні розділи:

реалізація сучасної державної політики в галузі освіти на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку та потреб учасників навчально-виховного процесу; нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;

створення належних умов для розвитку доступності та якісної системи освіти у закладі; умов рівного доступу до освіти; гуманних відносин в освітньому закладі; сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів; належних умов для соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу; необхідної матеріально-технічної бази та фінансового забезпечення;

забезпечення функціонування закладу освіти в режимі постійного розвитку; суттєвого зростання якості освітніх послуг; запровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освіті; організації профільного навчання; запровадження новітніх інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес; упровадження моніторингу якості здобувачів освіти у контексті зовнішнього незалежного оцінювання, як аналізу результатів освітнього процесу в закладі з метою підвищення освітніх послуг.

2.2. Діяльність керівника закладу освіти по втіленню даної стратегії розвитку

Мета – забезпечити позитивну динаміку розвитку закладу, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави, готового до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Місія освітнього закладу полягає у:

· забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;

· формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;

· вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;

· створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до закладу освіти, однолітків, учителів, держави;

· підтриманні сприятливої ​​атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;

· уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;

· застосуванні інформаційно-комунікативних технологій.

Головне завдання – створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників.

Все це можна здійснити лише за умов упровадження інноваційних педагогічних технологій, самовдосконалення й кваліфікаційного зростання вчителів, створення безперервного процесу формування творчої, обдарованої особистості та плідної колективної праці всіх учасників освітнього процесу.

2.3. Принципи діяльності педагогічного колективу

Принцип особистісної орієнтації освіти. Визнання особистостей учасників педагогічної взаємодії як найвищої цінності. Забезпечення організації навчально-виховного процесу відповідно до індивідуальних інтересів, здібностей та потреб кожного учня, виявлення талантів кожної дитини школи, створення найсприятливіших умов для всебічного та гармонійного розвитку учня ліцею.

Діяльнісний принцип. Сутність людської особистості розкривається тільки у цілеспрямованій усвідомленій діяльності.

Принцип збереження здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу.

Принцип демократизації. Створення навчального закладу адаптованого і комфортного для дітей, батьків, учителів, який забезпечує можливість самореалізації кожного учня. Ставлення до учня, як до майбутнього повноправного громадянина України, визнання прав учня на всебічний розвиток та реалізацію своїх здібностей.

Принцип стандартизації. Зміст навчального процесу та рівень навчальних досягнень учнів відповідає національним нормам і стандартам освіти.

Принцип інтеграції. Оптимізація процесу реального розвитку кожного здобувача освіти забезпечується через інтеграцію його урочної та позаурочної діяльності.

Принцип відповідності. Корекційно-розвивальна відповідність навчально-виховного процесу спрямована на задоволення потреб розвитку здобувачів освіти відповідно до їхніх нахилів та здібностей.

Принцип життєвої спрямованості освітнього процесу в ліцеї, метою якого має бути особистісне, у тому числі й професійне, самовизначення випускників ліцею.

Принцип модернізації. Створення єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації, залучення ресурсів і можливостей глобальної мережі Інтернет; модернізація структур управління, функцій і методів управлінської діяльності.

Принцип гуманізації освіти. Навчальний процес будується з акцентом на формування духовності на основі загальнолюдських цінностей, світової педагогічної культури, з організацією на інтереси, потреби та розвиток особистості учня. Ліцей — це виховання не тільки освічених, але й гуманних людей.

Принцип індивідуалізації та диференціації. Зміст і технології навчально-виховного процесу орієнтовані на забезпечення всебічного розвитку особистості учня, розвитку індивідуальності з урахуванням його можливостей.

Принцип безперервності. Забезпечення постійного самовдосконалення особистості.

2.4. Пріоритетирозвитку закладу освіти

Пріоритети розвитку:

· підвищення якості освітніх послуг;

· запровадження у закладі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;

· забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу;

· гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками;

· активізація діяльності закладу в освітньому просторі;

· формування іміджу освітнього закладу

2.5. Стратегічні завдання

– забезпечення якості освіти, яка відповідає сучасним освітнім стандартам;

– розвиток інформатизації освіти в закладі та розширення єдиного інформаційного простору;

– формування в здобувачів освіти громадської свідомості, відповідальності та активності, громадського обов’язку та громадської гідності;

– гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками

– модернізація ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, методичного) забезпечення освітнього процесу та формування сучасної шкільної інфраструктури.

А це можливо за умови реконструкції приміщення КЗ "Лизогубівський ліцей" з прибудовою спортивної зали, їдальні та навчальних класів. І це є першочергове завдання на сьогодні.

Саме, проведення реконструкції школи, створення належних умов для її функціонування – є основним завданням перспективного плану розвитку закладу.

Адже добудовані навчальні приміщення зміцнять і доповнять матеріально-технічну базу закладу освіти, що сприятиме підвищенню ефективності проведення уроків, позакласних і факультативних занять,створять комфортні умов роботи закладу загальної середньої освіти.

На здійснення завдань плану перспективного розвитку освітнього закладу основними джерелами фінансування є кошти місцевого бюджету, спонсорські та позабюджетні кошти.

2.6. Очікувані результати після реалізації Стратегії розвитку

Для адміністрації:

• активізація діяльності всіх структур закладу;

• підвищення ефективності управління;

• збереження іміджу закладу;

• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;

Для вчителів:

• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.

Для здобувачів освіти:

• підвищення рівня навчальних досягнень;

• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;

• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

• формування правової та громадської свідомості;

• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;

• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;

• створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

• збереження та зміцнення здоров'я дітей;

• виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;

• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

• створення позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності.

Галерея "Стратегія розвитку ЗЗСО"

Кiлькiсть переглядiв: 5068

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.